מתארגנים לאירוח עם תהילה גרינפלד

    תהילה גרינפלד 3 Comment on מתארגנים לאירוח עם תהילה גרינפלד
    13:28
    01.05.24
    יונתן שורק No Comments on מיוחד: פנה ל'מוקד הציבורי' עקב קריאת גז שגויה וכספו הוחזר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רגע אחרי שסגרת את הטלפון בו הזמנת את גיסתך ועשרת ילדיה בלי עין הרע לארוחת החג, זה הזמן להיכנס ללחץ.

    את רוצה את האירוח הכי, הכי והתחרות קשה. הרי אצל גיסתך, חמותך וגם אצל אחותך הארוחה תמיד מושלמת. השולחן ערוך בעיצוב מרשים,הכלים וקישוטי השולחן הכל משתלב באלגנטיות. ובארוחה עצמה מוגשות כמה מנות שכל אחת מהן כוללת מבחר מטעמים הנראים כי הושקעו בהן זמן ועבודה רבה ולשאלתך "וואו איך עשית את זה. מתי הספקת". תהיה התגובה הכ"כ צפויה. "מה, שטויות. הכול לקח לי טיק טק, כלום עבודה". אז את נאנחת ואומרת לעצמך. רק אצלי זה לא כך. למה אני לא מצליחה שהכול יהיה (או שלפחות יראה) כ"כ מושלם. סוד קטן, גם אצלן זה לא בדיוק כמות שזה נראה. הכול עניין של התנהלות נכונה.

    לשם כך אנחנו כאן.

    כמה טיפים קטנים שיוציאו אותך גדולה.

     

    תכנון:

     

    הכיני רשימה:

    המתארת איך תראה ארוחת החג כשאת המארחת. תכללי בה הכול, כגון: מה ואיך תגישי, איך תעצבי את השולחן . אל תשכחי גם את הדברים הנכללים ברשימת "אני מאד רוצה, אבל אצלי זה לא ילך". סדרי אותם לפי החשיבות.

    פרקי לגורמים:

    הרשימה שלך נראית לך ארוכה מידי. אז תאריכי אותה עוד קצת. כל משימה המצויינת בה פרטי לגורמים. כך שזה יהיה מופשט וקל יותר לביצוע המשימה בשלמותה.

    חלקי עבודה:

    ברשימה הארוכה שבידך ודאי ישנם דברים שמישהו אחר יכול לבצע אותם. כגון: ילדים, בעל, אחות. אל תהססי לבקש את עזרתם. כמובן בצורה המתאימה כך שלא יוכלו לסרב.

    רשימה צדדית:

    הדברים שצריכים לבדוק ברגע האחרון. מה להפשיר, מה לחמם, מה לקרר…

     

    תפריט מושלם:

     

    לכי על בטוח:

    היות ויש כמה מנות. בססי את רוב התפריט על דברים שאת תמיד קוצרת עליהם מחמאות. גווני בדברים חדשים במנה אחת או שתיים. בתנאי שניסית אותן מראש. אל תתני לאורחים להיות 'שפני הניסיון'.

    אל תעמיסי:

    אם בחרת להגיש שלוש מנות. השתדלי שהשפע שאת מתכננת התאזן בשלושת המנות ולא שכל מנה תהיה עמוסה ותציעה תבשילים רבים. האורחים לא יהיו מסוגלים לאכול אפילו חצי. זה יראה משתדל מדי. אפשר שאחת המנות תהיה עשירה במיוחד וה2 האחרות פחות או לחלק פחות או יותר שווה בשווה.

    הכיני מראש:

    מה שאת יכולה להכין מראש, עשי זאת. כך תחסכי זמן בהכנה ותמנעי לחץ ברגע האחרון שבגללו את עלולה להחסיר חצי מהדברים שתכננת או שייצאו לך לא כמות שרצית. תתארגני כך שבארוחה תשבי עם האורחים ולא תצטרכי כל רגע לקום.

    התאימי תפריט לאורחים:

    רוב הסיכויים שאת מצפה לאורחים שאת כבר מכירה, וכן ידוע לך כמה פרטים עליהם. כגון: גילאים, מגבלות בריאות וסגנון אוכל המוגש אצלם. נסי להתאים את התפריט כך שהאורחים אכן יאכלו. ויהנו. כי בשורה התחתונה זה מה שאת רוצה.

    מתכונים טובים וטיפים לתפריט מושלם קבלי מהמאסטר שף שלנו הגב' מירי זורגר

     

    שולחן ערוך:

     

    בחרי בשתי צבעים עיקריים וצבע נוסף משלים (שיראה על השולחן בנגיעות קלות ומשדרגות) והיצמדי אליהם.

    תכנני איך יראה השולחן:

    השתמשי רק בצבעים שבחרת. זה יכול להיות כלים רגילים שיש לך ורק המפיות וכמה אביזרים לעיטור השולחן יהיו בצבעים שבחרת או שתכנסי לחנות חד פעמי ותבחרי מהשלל הצבעוני שהיא מציעה.

    זכרי, לא להגזים ביותר מדי קשקושים. זה יאבד את הטעם הטוב.

    הכיני מראש:

    מה שאפשר. אם זה את קיפול המפיות, מרכזי שולחן, מחזיקי סכום וכל מה שאפשר כך שברגע האמת תוכלי לערוך מהר ומרשים. בלי להתעכב על דברים קטנים שאז אולי תאלצי לוותר עליהם בגלל חוסר הזמן.

    רעיונות יפים שישדרגו את שולחן החג פשוטים או מורכבים קחי מהמאסטר בתחום הגב' אלישבע גליקסברג

     רגע לפני:

     

    השעון מתקתק. השעה היעודה מתקרבת. זהו, עצרי! מה שהספקת עד עכשיו מצוין, עכשיו סגרי פינות. סיימי לערוך את השולחן, ודאי שכל מה שכבר הכנת מוכן דיו ועומד במקומו. עברי על ה'רשימה הצדדית' וסמני V. סדרי את השאריות האחרונות במטבח ובסלון. כך שהבית יהיה מבריק. דאגי שהילדים יהיו מאורגנים וגם את תדאגי להראות במיטבך.

    זכרי, כי בלי קשר ובנוסף לכל הנ"ל. הכי חשוב כשהאורחים יגיעו שהאווירה תהיה נעימה וחמימה.יראו את כל בני המשפחה (כולל האם) רגועים, מחייכים ולא רצים כדי להספיק לחתוך עוד סלט או לקפל עוד מפית. תוכלו לקבל את פניהם בכל תשומת הלב האפשרית. הם יעריכו ויזכרו זאת יותר מכול מנת גורמה.

    ואל תשכחי! כשהן יגידו לך "וואו איך עשית את זה. מתי הספקת". תגיבי בתגובה הכ"כ צפויה. "מה, שטויות. הכול לקח לי טיק טק, כלום עבודה".

     

    חג טעים ונעים…



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מוצלח מאד. אחרי הכתבה זה כל כך פשוט. תודה.

    2. 1

      תהילה,
      איזה כיף!
      טיפים קטנים בדרך לאירוח גדול..
      תודה תודה תודה!!